Oszustwo na BLIK. Seniorka z gminy Koprzywnica straciła 9800 zł
Ostrzegamy przed wyłudzeniami z użyciem BLIK
Policjanci z Sandomierza otrzymali zgłoszenie o kolejnym przestępstwie polegającym na wyłudzeniu kodów BLIK. 69-letnia mieszkanka gminy Koprzywnica poinformowała funkcjonariuszy, że podczas sprzedaży przedmiotu na portalu ogłoszeniowym skontaktował się z nią mężczyzna podający się za doradcę banku. Twierdził, że kupujący wpłacił za dużo i trzeba zwrócić nadpłatę. W wyniku podania pięciu kodów BLIK oszust wypłacił z konta kobiety 9 800 zł.
Jak działa oszustwo na BLIK
Metoda polega na wyłudzeniu jednorazowego kodu do płatności generowanego w aplikacji mobilnej banku. Po jego otrzymaniu przestępca wpisuje kod w bankomacie i natychmiast pobiera gotówkę. Transakcji dokonanej przy użyciu BLIK nie da się cofnąć w taki sam sposób jak przelewu bankowego, dlatego skala strat bywa duża.
Na co zwracać uwagę i jak się chronić
- Nie przekazuj nikomu kodów BLIK, nawet jeśli osoba podaje się za pracownika banku.
- Pracownicy banków nie proszą o kody ani hasła przez telefon.
- Przy sprzedaży na portalach ogłoszeniowych korzystaj z bezpiecznych form płatności i potwierdzaj transakcje ze sprzedającym osobiście.
- W razie wątpliwości przerwij rozmowę i zadzwoń na numer podany na oficjalnej stronie banku.
„Nie podawajcie kodów BLIK osobom kontaktującym się telefonicznie i podającym się za bank” - KPP w Sandomierzu
Źródło: KPP w Sandomierzu
źródło informacji: IP / policja.pl









